Over ons

Vier generaties liefde voor het bakkersvak

Al vier generaties lang staat de Friese bakkersfamilie Van der Meulen met passie in de bakkerij, gedreven door één doel: het creëren van knapperige lekkernijen, met vakmanschap en liefde bereid.

Kwaliteitscertificaten

Kwaliteit en voedselveiligheid zijn voor ons van het grootste belang. We produceren kosher, vegan én beschikken over de volgende kwaliteitscertificaten:

Kwaliteitscertificaten

Kwaliteit en voedselveiligheid zijn voor ons van het grootste belang. We produceren kosher, vegan én beschikken over de volgende kwaliteitscertificaten:

Ambachtelijk begin in 1910

Hessel van der Meulen begon in 1910 aan een avontuur dat zijn leven (en dat van de generaties na hem) zou veranderen. Op een gewone ochtend kreeg hij een bijzonder idee: een eigen beschuitenbakkerij. Wat toen begon als een eenvoudig plan, groeide uit tot meer dan honderd jaar baktraditie.

Gedreven door passie

Nog elke dag staan onze bakkers vroeg op om verse, knapperige producten te maken waar we trots op zijn. Niet omdat het moet, maar omdat ze het bakkersvak met hart en ziel beheersen én bakken met een glimlach.

0
Al 115 jaar een familiebedrijf
0 e

Generatie van der Meulen

0

Meer dan 100 samenwerkingen in private label

0

Wereldwijd actief in meer dan 30 landen 

Beschuitenbakkerij De Volharding

In 1910 besluit Hessel van der Meulen zijn passie voor bakken om te zetten in een echt beroep. Hij start een kleine beschuitbakkerij in zijn woonplaats Ferwerd. Al snel valt zijn vakmanschap op: steeds meer mensen in Noord-Nederland beginnen hun dag met een knapperige Van der Meulen beschuit. De groei laat niet lang op zich wachten. De oorspronkelijke bakkerij wordt ingeruild voor een grotere locatie in Hallum, speciaal ingericht voor het bakken van beschuit. De naam? ‘De Volharding’.

Amerikaanse ambities

In 1930 treedt de tweede generatie aan. Johannes van der Meulen, de oudste zoon, heeft grote plannen. Hoewel hij een echte Fries is, denkt hij in internationale kansen. Onder zijn leiding zet het familiebedrijf de eerste stappen richting de Verenigde Staten. Zijn visie is duidelijk: ‘The more you eat, the more you want!’. Van der Meulen Beschuit krijgt hiermee een vlaag van de American Dream mee.

De derde generatie

In 1964 neemt Hessel van der Meulen junior het stokje over van zijn vader en drukt meteen zijn eigen stempel op het bedrijf. Hij kiest voor vernieuwing en groei. Zijn aanpak werpt al snel vruchten af: begin jaren zeventig wordt Melba Toast gelanceerd én zet Van der Meulen de eerste stappen op de Engelse markt.

Groei en verbreding

De populariteit van Melba toast gaat zo hard, dat de fabriek in de jaren tachtig flink wordt uitgebreid. Door de overname van een roggebroodbakkerij in Broeksterwoude breidt het assortiment zich uit. Hessel jr. weet het zeker: alleen beschuit aanbieden is niet meer van deze tijd. Hij bezoekt regelmatig bakkers om nieuwe ideeën op te doen en zo ontstaan ook allerlei nieuwe Van der Meulen bakkersproducten.

De kracht van eenvoud

In de jaren negentig treedt Johannes van der Meulen aan als nieuwe algemeen directeur. Zijn visie? Terug naar de essentie: Melba toast, roggebrood en beschuit. Uiteraard gebakken met toewijding en kwaliteit. En dat blijkt succesvol. Onder zijn leiding groeit het familiebedrijf uit tot een internationale speler met export naar meer dan veertig landen. In 2022 kiest Johannes bewust voor nog meer focus: het bedrijf stopt met roggebrood en beschuit en concentreert zich volledig op wat het het allerbeste kan: Melba toast.

This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.